It's a new dawn, it's a new day, it's a new life. And I'm feeling good.


att uppskatta det man har.

Mitt sommarjobb är inte superglamouröst och det är långt ifrån mitt drömjobb men jag gör något viktigt och jag gör det bra. Jag tar hand om människor som antingen har föds med en utveckligstörning eller som en gång blivit ordentligt sjuka och aldrig kommit tillbaka till sitt vanliga jag. Det är sorgliga historier och man får både höra och se mycket som gör en ledsen.

Det är lätt att tycka synd om dem men jag vet samtidigt hur bra de har det. På gruppbostaden där jag jobbar har de hjälp av en helt underbar personal som gör allt för att de ska ha det så bra som möjligt. Att de indivuduellt ska utvecklas och ha ett så "normalt" liv som möjligt.

På så sätt har jag världens bästa sommarjobb. Det blir jag påmind om vid varje arbetspass. Inte minst när en av de boende sa "simma lugnt baby" till mig när jag skulle gå hem härromdagen. Då blev det alldeles varmt i hjärtat mitt.

Mina fina midsommartjejer och en vinkade simon


tänk vad en långhelg i sälen kan göra


Student 2012

Ja, jävlar. Imorgon tar lillasyster studenten. Det är alltså tre år sedan jag sprang ut, full like a kastrull, och kastade mig i morfars famn. Älskade morfar som tårarna rann på.

Sabina, min lillasyster, är en bestämd och stark tjej som har många egenskaper som jag bara kan önska att jag hade själv. Hon är en tjej man ser upp till, och då inte bara för att hon är längre än mig.

I framtiden vill hon bli polis, till pappas stora förtjusning, vilket jag är bombsäker på att hon kommer lyckas med bara hon ger sig fan på't.

Vi har gråtit, skrattat, hatat, älskat, stöttat varandra och trots att vi är enormt olika på många plan lyser Dahlén-blodet ibland igenom.

Jag är så stolt över henne!


ey yo

Och så tar vi nya tag....

Röja i rummet, sen orientering med mamma (jag vet... ) och efter det kanske en film med annafian. Imorgon tänker jag handla skojiga saker i Örebro. Ey, förresten - har skaffat mig Instagram. Följ mig där! Blekfisen är mitt namn. Inspiration till namnet fick jag av mitt eget skinn som tillhör färgskalan vit-som-ett-lik. Jag vet, fyndig är mitt mellannamn. Är klyftig som en clementin och så vidare.

Då tar vi tag i livet!


Glad skit


Sommar 2012

Nakenbada
Grilla på en-gångs-grill i skärgården
Sitta på mastis uteservering
Spela minigolf och inte komma sist
Skratta tills jag gråter
Göra en moodboard för hösten
Åka på en mini-roadtrip
Bada
Äta glass i skärgården
Åka båt
Fiska krabbor på kusten
Ha stå-på-händer-tävling
Spela brännboll
Spettsa en vattenmelon
Cykla tandemcykel
Tatueras
Måla en tavla
Gå på loppisar
Fota
Gå på konserter
Leva i nuet
Hoppa studsmatta



Och massa mer...



..................

Louise: Du får hälsa Björn, Linnéa. Och Sandra, du kan ju hälsa... hunden...

Jag: ........................

min söndag.

RASTLÖS är ordet. Allt har gått i ett de senaste två månaderna och nu är det helt plötsligt lugnt. För lugnt. Samtidigt som jag är trött är jag så jäkla rastlös. Det bara sprätter i benen på mig. Lycksproblem förmodar jag.


Var till Karlstad med pappa tidigare idag. Gissa vem som fick bära kassarna, springa efter stolekar och sitta på "pojkvänsbänken" och vänta. JAG! Det var ju verkligen inte meningen. Men pappsen var nöjd så nöjd, och lite fick jag ju faktiskt med mig hem.

Jag avslutar med en bild på mig och Elinor från tvåornas examensfest. Tillåt mig att: HAHAHAHA!


ett år.

Nu har jag gått ett helt läsår på Upplevelse-programet på Entreprenörskolan. Vi har vinkat av våra underbara tvåor med en sjujädra fest. Kan inte fatta - om ett år är det min tur att stå där på scenen och redovisa MITT examensarbete.

Det är med blandade känslor jag sitter här hemma i hölan.

Det ska bli underbart att få vara här i sommar och bara njuta av alla sommarkvällar tillsammans med mina vänner, se min syster ta studenten, gå på bröllop och tjäna pengar, MEN det finns mycket jag kommer sakna. Speciellt en tokfin tjej som har kommit att betyda hur mycket som helst för mig - Jempa, du fattas mig redan men då är så välkommen hit i sommar!

Igår när jag kom hem efter att ha kört bil alldeles för länge, alldeles för trött, så gick jag upp för att sova ett par timmar. Ett par timmar blev 18. Kan vara ett rekord. Så idag har jag inte gjort många knop men imorgon ska jag till Karlstad för att leta efter något fint att ha på mig på alla dessa festligheter som kommer bli av i sommar. 

Jag är lycklig! Synd bara att en bild fick mig att tveka idag. En jävla bild.

Nej, nu tar jag nya tag!

Välkommen sommaren 2012!


 

RSS 2.0