Hej och välkommen till världens fulaste blogg

Jag behöver få bort det där gamla och in med allt nytt. Kan ändå inte låta bli att önska att jag visste bättre.

on fire

"Har du en affärsidé, Sandra, våga genomföra den" fick jag idag höra av en, minst sagt, otippad person. Gynekologen Lasse som precis gett mig ett par rör att bevara mitt piss i. Åh Lasse, vilken kalaspingla.
Inte för att jag har en klar affärsidé, jag luddar ju till det så extremt. Tankarna och idéerna bara tjoffar in i huvudet och innan jag fått ner det på en post-it-lapp kommer nästa. Jag ska inte klaga. Det är en ganska bra egenskap, men att samtidigt vara ganska trögfattad är inte en bra kombination.
"Du är en konstnärssjäl" fick jag höra från en av mentorerna under mitt feedback-samtal som jag bad om att ha. För min skull. Min utvecklings skull. Det jag behöver jobba med är min markering och jag kan inte hålla med mer. Lägga hela min vikt i min markering för att vara tydlig. Tydlig med vad jag kanske framför allt inte håller med om.
Jag vet att jag är på rätt spår och att det nu är min tid och min tur. Därför har jag köpt ett block att skriva ner mina idéer i. Med bananpapper. #ekomedvetenhet

RSS 2.0