Förintelsens minnesdag 27/1

På fredag är det Förintelsens minnesdag. Det får mig såklart att tänka på Sioma och Katja. Hur mår dom? Lever dom ens?

Det ger mig också dåligt samvete. Varför hör jag inte av mig oftare? Varför kämpar jag inte för att få ut filmen till fler människor? Det känns som att jag har ett ansvar nu. För vi får inte sluta prata om det. Och som Sioma sa; Vi alla har ett ansvar att säga STOPP! Vare sig det handlar om mobbning, kvinnoförtryck eller rasism.

Jag vill åka tillbaka till Polen. Se det igen. Reflektera, ta in och bearbeta. Har nog aldrig riktigt gjort det. På riktigt liksom.


Kommentarer
Postat av: Storebror

Jag vill faktiskt också åka tillbaka, när drar vi?

2012-01-27 @ 11:41:04
URL: http://engkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0